زندگی ادامه داره

زندگی ادامه داره حتی وقتی.....

زندگی ادامه داره

زندگی ادامه داره حتی وقتی.....

هوا بس ناجوانمردانه گــــــــــــــــرم است


گرما دیگه داره میترکونه این روزا،واقعا غیر قابل تحمل شده. دلم هوای زمستونی می خواد، اون شبایی که آسمون قرمزه قرمزه و می خواد یه برف حسابی بباره......
حالا که چاره ای نیست جز تحمل و رعایت یه سری نکات، برای اینکه کمتر اذیت بشیم:

- نوشیدنی‌های شیرین در تابستان ممنوع!
به طور معمول درجه حرارت بدن بین 36 تا 38 درجه است و گرمازدگی به حالتی گفته می‌شود که دمای بدن به مدت طولانی به بیش از 40 درجه افزایش یابد.
سعی کنید با خود بطری آب و یخ همراه داشته باشید یا اینکه اگر می خواهید به مدت طولانی در گرما به سر ببرید، مقداری نمک یا آب‌لیمو در بطری محتوی آب و یخ خود بریزید.
وجود قند و شیرینی در نوشیدنی ها یکی از عوامل دفع آب بدن است، به این دلیل که هضم قند نیاز به آب دارد، به همین دلیل مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و شربت برای رفع تشنگی توصیه نمی‌شود.

- نوشیدن قهوه و چای در فصل تابستان را محدود کنید
از آن جایی که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است ،منجر به از دست دادن آب بدن می‌شود . بنابراین خوردن آن در فصل تابستان توصیه نمی‌شود.

- عامل اصلی گرمازدگی کاهش مایعات در بدن است و ما همزمان با از دست دادن مایعات در بدن سدیم و املاح هم از دست می‌دهیم بنابراین نمی‌توانیم آب ساده را جایگزین کنیم و یکی از علت‌هایی که در فصل تابستان مردم تمایل به نوشیدن مایعات شیرین دارند نیزهمین امر است.

- بهترین راه برای پیشگیری از گرمازدگی خوردن آب به همراه چند قطره آبلیمو و کمی نمک است که می‌تواند جلوی گرمازدگی را تا حدی بگیرد.

- استفاده از میوه و سبزیجات به خصوص هندوانه، طالبی و خربزه و عرقیاتی مانند بیدمشک و کاسنی که طبع خنک دارند می‌تواند آب از دست رفته در فصل تابستان را تا حدی تأمین کند.

- بهتر است ازنوشیدنی‌های گازدار کمتر استفاده شود چرا که دستگاه گوارش را به هم می‌ریزند . در مقابل خوردن خاکشیر و شربت به لیمو بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از گرمازدگی است.

- در فصل تابستان نباید برای مصرف آب، منتظر تشنه شدن باشید بهتر است هنگام تعریق شدید، بیش از حد نیاز آب بنوشید.





پ.ن: این آقا پسرایی که با یک عدد تی شرت نازک و شلوار میان تو خیابون و ادعا می کنن دارن از گرما تلف می شن، برای چند دقیقه خودشون رو بذارن جای دختر خانم ها که باید تو این هوا پوشش مناسب هم داشته باشن!!!
نظرات 1 + ارسال نظر
یلدا شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 ب.ظ http://yalda73.blogsky.com

سلام. ممنون واقعا استفاده کردم. اما ۲ تا سوال ۱. نمک که خودش عطش میاره! ۲.خربزه مگه گرمی نیست؟؟
درضمن از طرفداریتون از دختر خانوما ممنونم. منتظر شما هستم. موفق باشید.

سلام
مرسی که مطلبمو خوندین.
همونجور که دیدین چون مصرف قند و شکر و هضمش مقدار زیادی از آب بدن رو دفع می کنه بهتره از نمک به عنوان جایگزین استفاده کنیم تا افت فشار پیدا نکنیم.
حق با شماس خربزه بیش تر گرمیه!

پرچم دختر خانما همیشه باید بالا باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد