زندگی ادامه داره

زندگی ادامه داره حتی وقتی.....

زندگی ادامه داره

زندگی ادامه داره حتی وقتی.....

چند تاکتیک موثر در چانه زنی

تاکتیک هایی در چانه زدن وجود داره که بیش تر اون ها رو مردم در خریدهای روزانه از بازار بکار می برند. بالاخره همتون چونه زدن رو بلدین دیگه: از فروشنده قیمت میپرسین بعد میگین تخفیف بده، قیمتش زیاده، بدرد نمیخوره، فلان جا ارزونتر میدن، من زیاد به این احتیاج ندارم، چقدر زیاد داری اگه من نخرم رو دستت باد میکنه و از این دست.



اما از نکات بسیار مهمی که در هنگام چانه زدن باید رعایت کرد:

اول اینکه همان ابتدا شرایط مطلوب خودتان را برای طرف رو نکنید
دوم اینکه،(همزمان رعایت نکته اول) تا جایی که می توانید سعی کنید شرایط مطلوب طرف مقابلتان را بیابید.

به عنوان مثال موقع خرید، فروشنده اصلا نباید بفهمد شما تا حاضرید برای کالای مورد نظر چه مقدار پول بپردازید. و از طرفی هم، اگر شما بفهمید مثلاً قیمت خرید واقعاً چقدر بوده یا فروشنده تا چه مقدار پایین میاید، برده اید. این ساده ترین روش بیان موضوع بود. حالا این کار به چه صورت انجام پذیراست، چگونه وارد موضوع بشویم که هم حداقل یا حداکثر قیمت از طرف فروشنده  را بدانیم و هم از خود چیزی لو ندهیم؟

پاسخ چندان هم مشکل نیست. تا جایی که میتوانید باید از طرف مقابلتان اطلاعات  کسب کنید و سپس او را ارزیابی کنید. در قدم بعدی، قبل از اینکه شما درخواستتان را بگویید، از طرف مقابل درخواست کنید تا شرایط خود را بگوید. بعد، مثلاً وقتی فروشنده قیمت را میگوید شما قیمتی را پیشنهاد دهید که از حد مطلوبتان کمتر است تا امکان چانه زدن بیش تر وجود داشته باشد.

البته باید مراقب باشید تا پیشنهاد شما خیلی هم کم نباشد، چون ممکن است به طرف بربخورد و از ادامه چانه زدن منصرف شود. بنابراین دانستن آستانه تحمل طرف مقابل خیلی اهمیت دارد. از طرف دیگرهم، سعی کنید راهی برای رسیدن به خواسته تان بیابید. مثلاً در هنگام استفاده از تاکتیک توپ سخت، که یکی از متداولترین تاکتیکهای چانه زنی بر سر قیمت است، وقتی طرف میگوید 100 تومان میفروشم و شما میخواهید 80 تومان پول بدهید، ابتدا قیمت 60 تومان را مطرح و سپس میگویید:
اصلاً نه حرف من و نه پیشنهاد شما، بلکه قیمت بینابین که میشود 80!!


امیدوارم بتونین موقع گرفتن تخفیف، از این تاکتیک ها استفاده کنید و در چانه زنی ها همیشه شما برنده باشین....


نظرات 1 + ارسال نظر
emitis شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ب.ظ http://emitis1388.blogfa.com

سلام محیا خانوم
من از این تاکتیکت استفاده کردم و الحق که جواب داد
باشه عزیزم تبادل میکنیم!

آفرین
بسیار ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد