زندگی ادامه داره

زندگی ادامه داره حتی وقتی.....

زندگی ادامه داره

زندگی ادامه داره حتی وقتی.....

فواید بوسیدن کودک توسط مادر

همه ما می دونیم که بوسه یک نوع رفتار خوشایند اجتماعی محسوب می شه و وسیله ای برای ابراز محبت به طرف مقابله. اما بعضی از پدر و مادرها معتقدند که بوسیدن زیاد بچه ها اون ها رو لوس می کنه و نباید آشکارا به اون ها ابراز علاقه کرد. یا بعضی ها معتقدند که بوسیدن به دلیل تماس لب، دهان و بینی باعث انتقال آلودگی ها می شه. به خاطر همین در مورد بوسیدن فرزندشون مردد هستن. اما به هر حال کودکان در هر سنی نیاز به جلب توجه و ابراز محبت از سوی پدر و مادر خودشون دارن. حالا برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها هم به خصوص در نوزادان بهتره پیشانی یا سرشون رو ببوسیم. البته این رو هم باید در نظر بگیریم که بعضی بچه ها کلا دوست ندارن بغل گرفته و بوسیده بشن. ما هم باید به نظرشون احترام بذاریم، چون نباید ابراز محبت جنبه آزار رسانی داشته باشه. می تونیم با صحبت کردن و از طریق کلام به این بچه ها ابراز محبت کنیم.


مطالعات جدید نشون داده که بوسیدن حتی می تونه فواید بسیاری هم داشته باشه. بوسیدن کودکان مخصوصا از طرف مادر می تونه بر سلامت اون ها حتی در سال های آینده هم موثر باشه. تحقیقات نشون داده که بوسه ها و ابراز محبت های مادرانه، هورمون های استرس رو در کودک کم می کنه و مادر های مهربون با این کار فواید بهداشتی بسیار زیادی رو برای کودکشون فراهم می کنن.


تازه جالبه بدونین بوسیدن کودک برای خود مادر هم مفید هست و سیستم ایمنی او را تقویت می کنه. در این تحقیق اومده که هنگام بوسیدن 30 عضله صورت فعال می شه و بوسیدن عضلات صورت رو قوی نگه می داره. یه فایده خیلی خوبش برای مادرانی که به دنبال کم کردن کالری هستن اینه که با هر بوسه 2 تا 6 کالری انرژی سوزانده می شه. پس مادرای عزیز بشتابید و بدون هیچ شک و تردیدی کودکتون رو در آغوش بگیرین تا هردوتون از فایده های خوبش بهره مند بشید.



پ.ن: این هم همه مطالب این پست رو تصدیق می کنه!!!!

نظرات 2 + ارسال نظر
امی تیس دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.emitis1388.blogfa.com

سلام
خیلی جالب بود مرسی

فادیا شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:34 ب.ظ http://www.fadiya0111.blogfa

سلام محیا جون لطف میکنی لینکم کنی منم لینکت میکنم اگه کردی خبرم کن

سلام عزیزم
حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد